Rondje eiland - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Leo en Monique Horst - WaarBenJij.nu Rondje eiland - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Leo en Monique Horst - WaarBenJij.nu

Rondje eiland

Blijf op de hoogte en volg Leo en Monique

18 December 2015 | Verenigde Staten, Honolulu

Na 3 dagen gehannes met WiFi op de laptop en alternatief mailtjes, probeer ik de blogsite maar 'ns via de Ipad te benaderen, duimen dat t lukt, als t effe kan met foto's..

Vandaag stond n scooterrit op t programma, dus vroeg op en - na een gezellig whatsapp telefoontje van Tim - op naar de rental place. Zo reden we tegen 9 uur al door Honolulu, voor Leo wel beetje wennen, want veel ruimte voor je benen is er niet, ha.
Pakten we nog n foute afslag en stonden we opeens voor een controlepost bij Pearl Harbor.. Gelukkig kon onze soldaat ons door een poortje lozen, zodat we weer op de goede weg naar de noordkust zaten.
Onderweg even gestopt bij de Dole-plantage (ananassen), vooral omdat je kont wat stijf wordt na n scooterzit. Deze attractie waren we snel door, supertoeristisch en totaal anders dan 25 jr geleden. Toen zag je hoe ze in de fabriek de ananassen verwerkten en inblikten. Nu kun je alleen door de tuinen lopen en per trammetje langs de velden. Een ananas doet er 20 mnd over om plukrijp te groeien, lang he!
Afijn, verder op weg werden we overvallen... door regen! Gelukkig hadden we poncho's bij ons nog uit SF, kwestie van die klapperende uiteindes strak te houden, pff Ging nog goed ook :-)
Bij de Northshore plaatsje Haleiwa bekeken en door naar de Bansai Pipeline, waar deze week de wereldkampioenschappen surfen worden gehouden. We waren net te laat om de toppers te zien helaas, maar wel,veel andere gasten zien stunten. De golven waren spectaculair, zwemmen was verboden. Intussen begon t weer te gieten, dus gauw kleren uit en in zwemgoed in de warme regen met op de achtergrond een jamaica-achtig bandje lekker naar de golven en surfentertainment kijken... Life doesn't get any better!
Opgedroogd weer verder op de scooter om langs de oostkust weer af te zakken. Langs allerlei leuke plaatsjes, mooie beaches en intussen de donkere wolken in de gaten houdend. Wonder boven wonder droog in Honolulu beland, waar we op de boulevard alsnog een buitje op ons nek kregen, tsja.
Vanavond koken we lekker thuis, combi van opwarmburrito, chickennoedelsoep en knakworsten met yoghurtje toe... Moet kunnen toch?